Feb 6, 2009

aku ingin sendiri

Ya Allah..,HambaMu ini berada di persimpangan,Satu jalan menuju cahaya,Sedangkan jalan lainnya penuh gelita,Iman dan nafsuku berperang,Antara redha dan terpaksa,Imanku begitu tertekan,Bila kemahuanku tak kesampaian,
Ya Allah..,jika ini ujianMu,Utk menguji kekuatan redhaku,Maka..,bantulah aku,Berikan aku kekutan,Utk menjadi hambaMu yg penuh redha,
Ya Allah..,kepadaMu aku pohon kekuatan,Sekiranya dia tidak baik untukku,Dalam urusan agama,dunia dan akhiratku,Jauhkanlah dia dariku,Sepertimana engkau jauhkan langit dan bumi,Sepertimana engkau jauhkan syurga dan neraka,Dan sepertimana engkau jauhkan kufur dan Iman,Ya Allah..,sabarkanlah aku dalam menempuh ujian ini,Dan gantikanlah yang lebih baik dari itu,Aku redha kehilangannya,Andai dgn cara itu aku berjaya memperoleh redhaMu..,Tinggalkan aku..!Izinkan aku pergi,
"AKU INGIN SENDIRI"

No comments:

Post a Comment